Destek

Sivas Kültür A.Ş. (“TAKSİVAS”), taksi sürücüleri (“Sürücü”) ile müşterileri (“Müşteri”) bir araya getiren bir teknoloji platformudur ( “Uygulama”).

1. BAŞVURU VE ÜYELİK
1.1. Müşteri, Uygulama’yı indirip, kayıt için gerekli olan bölümleri doldurup GSM numarasını onayladıktan sonra şifresini girerek, işbu Kullanım Koşulları’na uygun olarak (“Koşullar”) Uygulama’yı kullanmaya başlayabilir.
1.2. Müşteri, başvuru esnasında verdiği tüm bilgilerin daima ve her bakımdan eksiksiz, gerçeğe uygun ve güncel olduğunu kabul eder. Müşteri, her zaman kişisel bilgilerini Uygulama aracılığıyla güncelleyebilir. 4.2’de düzenlenen istisnalar saklıdır.
1.3. Uygulama’nın kullanımı ücretsizdir.

2. UYGULAMANIN KULLANIMI
2.1. Müşteri, Uygulama’ya kayıt olup Uygulama’yı açtıktan sonra taksi çağırma butonuna tıkladığında, Uygulama aracılığıyla, bulunduğu konuma en yakın olan taksi kendisine yönlendirilir ve Sürücü çağrıyı kabul ettiği takdirde; Sürücü ve araca ait bilgiler Müşteri’ye ulaştırılır.
2.2. TAKSİVAS, yönlendirilen araca ilişkin verilen bilgilerin (tahmini varış süresi, aracın Müşteri’ye olan uzaklığı vb.) gerçeği yansıtması adına elinden geleni azami çabayı gösterir. Ancak bu bilgilerin %100 gerçeği yansıtmamasından dolayı sorumlu tutulamaz.
2.3. Müşteri bu aşamadan sonra, ekrandaki iptal butonuna basıp yolculuktan vazgeçebilecektir. Aksi halde Müşteri atanmış taksiyi bekleyeceğini ve taksiye bineceğini kabul eder. Müşteri, Sürücü atandıktan sonra 2 dakika içinde ücretsiz olarak iptal butonuna basarak yolculuktan vazgeçebilir. Sürücü atandıktan 2 dakika sonrasında iptal ettiğinde ise Müşteri:

  • bu şekilde yapacağı haksız ilk iptalinde uyarılır ve bundan sonraki haksız iptalleri için ücretlendirmeye tabi tutulacağına ilişkin bilgilendirilir; ve
  • ilk iptalden sonra yapacağı haksız iptallerde, iptal başına 5 TL olarak ücretlendirilir.

2.4. Müşterinin ilk haksız iptali sonrasındaki iptallerden sonra Uygulamada tekrar çağrı yapabilmesi için Online Ödeme Sistemi eklemesi gereklidir. Online Ödeme Sistemi üzerinden işbu Maddede belirtilmiş olan ücretlendirmeler tahsil edilecektir. İptal ücretine ait e-fatura yolcunun e-posta adresine iletilir.
2.5. Sürücü, çağrı yapılan adreste 2 dakikadan fazla bekletilirse çağrıyı iptal edebilir. Bu durumda Müşteri’ye 5 TL iptal ücreti yansıtılacaktır. Bu iptal ücretinin tahsilatı Online Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilecek olup, Müşteri’nin Uygulama çağrı yapabilmesi için öncelikle iptal ücretini Online Ödeme Sistemi üzerinden ödemesi gerekecektir. İptal ücretine ait e-fatura yolcunun e-posta adresine iletilir.
2.6. Sürücünün çağrı yapılan adrese gelmediği ve ilgili konuma yaklaşmadığı durumlarda Müşteri’den iptal ücreti alınmaz. Ayrıca, Müşteri’nin tahmini geliş süresinden 2 dakika sonra yapacağı yolculuğu iptal etmesi ile bağlantılı olarak iptal ücreti alınmaz.
2.7. Müşterinin gelen taksiyi beklememesi veya gelen taksiye geçerli bir sebep olmaksızın binmemesi durumunda, TAKSİVAS Müşteri’yi Uygulama’dan çıkarma hakkını saklı tutar.
2.8. Müşteri, Uygulama’yı kullanarak gerçekleştirdiği taksi yolculuğunun bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür.
2.9. Müşteri, Uygulama üzerinden Sarı taksi taksi çağırabilir. Yolculuk ücreti seçilen mesafeye göre farklılık gösterir.

2.10. Müşteri, Uygulama üzerinden varış noktası girerek taksi çağrısı yapabilir. Varış noktası seçildiğinde Uygulama üzerinden hesaplanan ücret ve varış süresi tahminidir. Oluşabilecek ücret/süre farkından TAKSİVAS sorumlu tutulamaz.
2.11. Uygulama aracılığıyla yapılan yolculuklarda Müşteri, sadece taksimetre/beirlenen mesafe için ücret öder. Bunlar dışında Müşteri’den herhangi bir ücret talep edilemez.
2.12. Müşteri, yolculuk bedelini Uygulamadaki ödeme sistemi vasıtasıyla (“Online Ödeme Sistemi”) kredi kartını veya banka kartını kullanarak da ödeyebilir. Müşterinin yolculuk bedelini, Online Ödeme Sistemi ile yapmayı tercih etmesi halinde TAKSİVAS’a Online Ödeme Sistemi üzerinden yapılan ödeme ile yolculuk bedeli Sürücü’ye ödemiş sayılacak ve Müşterinin Sürücü’ye başka herhangi bir şekilde ödeme yapma yükümlülüğü olmayacaktır.
2.13. Müşteri bir kereye mahsus olmak üzere kredi kartı veya banka kartı bilgilerini Online Ödeme Sistemi’ne girer ve bu bilgiler daha sonraki kullanımlarda bir daha bilgi girmeyi gerektirmeden kullanılır. Müşteri isterse Online Ödeme Sistemi’ne en fazla üç farklı kartı tanımlayabilir. Ödeme bilgilerinin Online Ödeme Sistemi’ne tanımlanması ve kullanılması, Müşteri’nin sorumluluğundadır.
2.14. Online Ödeme Sistemi ile yapılan ödemelerde, kredi kartının ya da banka kartının hamili haricinde bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde kullanılması halinde 23.02.2006 tarihli 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve 10.03.2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.
2.15. TAKSİVAS, ödemelerde işlem güvenliği için 3D Secure ödeme seçeneği kullanabilir.
2.16. Yolculuk bittiğinde Sürücü taksimetrede yazılan tutarı kendi kullandığı uygulamaya yazarak ödemenin alınması için tuşa basar. Nakit olmayan yolculuklarda bunu takiben Müşteri’nin ekranında ödeme sayfası belirir ve ödenecek tutarın onaylanması istenir. Müşteri sadece “Onay” tuşuna basarak ödemeyi yapar. “Onay” tuşuna basarak ödemeyi TAKSİVAS’a yapması ile Müşteri, yolculuk bedelini Sürücüye ödemiş sayılır ve ödeme yükümlülüğü sona erer. Yapılan ödemeler, Müşteri’nin banka uygulamaları uyarınca, Müşteri’nin banka hesabına tek bir ödeme veya toplam ödeme tutarının birden fazla parçalara bölündüğü ayrı ayrı ödemeler şeklinde yansıtılabilecektir.
2.17. Müşteri “Onay” tuşuna basmadan önce isterse sadece bir tuşa dokunarak Sürücü’ye %10 veya %15 bahşiş (“Bahşiş”) vermeyi tercih edebilir. Bu durumda Bahşiş, otomatik olarak Sürücü’nün girdiği tutara eklenerek hesaplanır ve yolculuk bedeli ile eşzamanlı olarak Müşteri’den Müşteri’nin seçeceği ödeme yöntemi üzerinden tahsil edilir. Bahşiş vermek tamamen Müşteri memnuniyetine bağlı olup zorunlu değildir.
2.18. Online Ödeme Sistemi üzerinden yapılan ödemelerle bağlantılı olarak, onay ekranındaki tutarın yanlış olması halinde Müşteri “Ret” tuşuna basıp “Tutar Yanlış” tuşunu tıklayarak Sürücü’nün yolculuk bedelini tekrar girmesini talep edebilir.
2.19. Online Ödeme Sistemi üzerinden yapılan ödemelerle bağlantılı olarak, sistemde o an kullanılan kredi kartının limitinin dolu olması veya herhangi bir nedenle ödemenin yapılamaması halinde Müşteri sistemde daha önce tanımladığı başka bir kredi kartı varsa onu kullanarak veya yeni bir kredi kartı tanımlayarak tekrar ödeme yapabilir.
2.20. Ödemenin Online Ödeme Yöntemi ile yapılamaması halinde Müşteri, ücreti Sürücüye nakit olarak ödemekle yükümlüdür.
2.21. Online Ödeme Sistemi altyapısı Ziraat Bankası Sanal Pos tarafından sağlanmaktadır. TAKSİVAS kredi kartının ilk altı hanesi ve son iki hanesini sistemlerinde muhafaza etmektedir.
2.22. Müşteri’nin akıllı cep telefonunun çalınması veya kaybedilmesi halinde kart bilgileri üçüncü şahıslara ulaşamaz. Ancak Müşteri’nin bu durumda TAKSİVAS’a bildirimde bulunarak girilen bilgilerin silinmesi talep etmesi gerekmektedir. Aksi takdirde üçüncü şahıslar Uygulamayı kullanarak taksi ödemesi yapmaya devam edebilirler. Böyle bir durumda Uygulama üzerinden yapılan ödemelerden TAKSİVAS sorumlu tutulamaz.
2.23. Müşteri, bindiği taksiye herhangi bir zarar vermeyeceğini kabul eder.
2.24. Müşterinin araçta eşya unutması durumunda, TAKSİVAS müşteri hizmetlerine ulaşarak; Sürücüye ulaşılmasını talep edebilir. TAKSİVAS müşteri hizmetleri unutulan eşya için ilgili Sürücü ile irtibata geçer ve Sürücü, unutulan eşyanın araçta olduğunu teyit ederse, Müşteri ve Sürücünün, izinleri dahilinde, iletişim bilgilerini karşılıklı olarak paylaşabilir. Sürücü unutulan eşyayı Müşteriye ulaştırırken taksimetreyi açarak Müşterinin talep ettiği lokasyona götürebilir. TAKSİVAS unutulan eşyalar ve bunların Sürücü tarafından Müşteriye ulaştırılması ile ilgili olarak yalnızca tarafları birbiri ile irtibata geçirir, bunun dışında hiçbir konuda sorumlu tutulamaz.
2.25. Müşteri, Uygulama aracılığıyla muhatap olduğu ve şikâyetçi olduğu Sürücüleri, Uygulama içindeki şikâyet bölümünden TAKSİVAS’a bildirebilir. Bu durumda TAKSİVAS, Sürücülere gerekli uyarıları yapar, benzer hataları tekrarlayan sürücülerle iş ilişkisini kesebilir. Ancak, Uygulama, Müşteri ve Sürücüleri bir araya getirmeye ve taksi kullanım tecrübesinin kalitesini ve yaygınlığını ilgili taraflar için arttırmaya yönelik bir platform olduğundan ötürü TAKSİVAS Sürücüler’in davranışları ile bağlantılı olarak hiçbir koşulda sorumlu tutulamaz.
2.26. Müşteri, TAKSİVAS’ın ücretsiz olarak sunduğu hizmeti istismar edebilecek herhangi bir işlem ve/veya eylemde bulunmamayı kabul eder.
2.27. Müşteri’nin Koşullar’a aykırı davrandığının tespiti halinde, TAKSİVAS Müşteri’nin üyeliğini askıya alma veya Uygulama’dan tamamen çıkarma hakkını saklı tutar.
2.28. TAKSİVAS’ın sunduğu hizmetten yararlanan Müşteri, Uygulama’yı hukuka ve amacına uygun şekilde kullanmayı ve Uygulama dâhilinde yaptığı her işlem ve eylemdeki hukuki sorumluluğunun kendisine ait olduğunu kabul eder. Müşteri’nin Uygulama aracılığıyla ve/veya dâhilinde, işbu Koşullar’a ve hukuka aykırı olarak gerçekleştirdiği herhangi bir işlem, eylem ve/veya faaliyetleri nedeniyle TAKSİVAS doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
2.29. TAKSİVAS, Müşteri’den kaynaklanan teknik aksaklıklar sebebiyle Müşteri’nin Uygulamadaki hizmetten faydalanamaması halinde ve bu sebeple işbu Koşullar ile belirlenen yükümlülüklerinden herhangi birini ifa edememesi nedeniyle sorumlu tutulamayacak ve kendisinden herhangi bir nam altında herhangi bir talepte bulunulamayacaktır.
2.30. Müşteri, Uygulama aracılığıyla ve/veya Uygulama dâhilinde, işbu Koşullar’a ve hukuka aykırı olarak Sürücü ve/veya üçüncü kişiler tarafından gerçekleştirilen herhangi bir işlem, eylem ve/veya faaliyetleri nedeniyle TAKSİVAS’ın doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde sorumlu tutulamayacağını kabul eder.
2.31. Müşteri, Uygulama aracılığıyla TAKSİVAS tarafından sunulan hizmetlerden yararlanabilmek amacıyla kullandığı sistem erişim araçlarının (kullanıcı ismi, şifre vb.) güvenliği ve saklanması ile ilgili tüm sorumluluğun tamamen kendisine ait olduğunu kabul eder.
2.32. Müşteri, Uygulama dâhilinde bulunan, TAKSİVAS ve/veya başka bir üçüncü şahsın ayni veya şahsi haklarına, malvarlığına tecavüz teşkil edecek nitelikteki resimleri, metinleri, görsel ve işitsel imgeleri, video kliplerini, dosyaları, veri tabanlarını, katalogları ve listeleri çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, dağıtmayacağını, işlemeyeceğini kabul eder.
2.33. TAKSİVAS, belirli zamanlarda Müşteri’ye promosyon veya kampanyalardan yararlanma imkânı sunabilir. Müşteri ilgili promosyon/kampanyadan yararlanabilmek için söz konusu promosyon/kampanya şartlarına uygunluk göstermeli ve hileli davranışlarda (promosyon/kampanyadan yararlanmak için Sürücülerle hileli olarak anlaşmaya varılması, yanıltıcı beyanlarda bulunulması ve sahte Müşteri profillerinin oluşturulması dahil) bulunmamalıdır.
2.34. TAKSİVAS, Müşteri’nin ilgili kampanya/promosyon şartlarına aykırı davranması ve/veya hileli davranışlarda bulunması durumunda ilgili promosyon ödemesini veya indirimini geri alabilir, askıya alabilir ve/veya Müşteri’nin uygulamaya erişimini sonlandırabilir. Müşteri, TAKSİVAS’dan bu yönde bir bildirim alması durumunda, Madde 2.32 gerekliliklerini ihlal etmediğini düşünüyor ise, TAKSİVAS Müşteri Hizmetleri’ne ulaşarak ilgili karara itiraz edebilir.

3. SONA ERME
Müşteri, TAKSİVAS üyeliğini istediği anda sebep göstermeksizin, Hesabım>Bilgilerim>Ayarlar bölümünden “Üyelik İptal” düğmesine basarak sonlandırabilir. Müşteri, iptal ettiği TAKSİVAS üyeliği için tanımladığı GSM numarası ile en fazla 3 yeniden üyelik oluşturabilir.

4. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

4.1. TAKSİVAS, kişisel verilerinizin korunmasına önem vermektedir. Kişisel verilerinize ilişkin düzenlemelere erişmek için aşağıdaki bağlantılara tıklayabilirsiniz:

4.2. Müşteri, (i) kayıt formunda yer alan bilgilerin doğru olduğunu; (ii) TAKSİVAS’da oluşturulmuş her bir Müşteri için yalnızca bir adet GSM numarası tanımlanabileceğini, (iii) tanımlanan GSM numarasını Menü>Hesabım>Numara Değiştir kısmından değiştirebileceğini, (iv) yeni bir GSM numarasının ancak Uygulama üzerinde yeni bir Müşteri oluşturulması halinde tanımlatılabileceğini, (v) kayıtlı GSM numarasıyla yapacağı her türlü işlemden bizzat kendisinin sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

5. DİĞER ŞARTLAR

5.1. FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI

5.1.1. Uygulamanın tasarım, metin, imge, html kodu ve diğer kodlar da dâhil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, tüm unsurları (“TAKSİVAS’ın telif haklarına tabi çalışmalar”) TAKSİVAS’a aittir. Müşteri, TAKSİVAS hizmetlerini, TAKSİVAS bilgilerini ve TAKSİVAS’ın telif haklarına tabi çalışmalarını herhangi bir ticari amaçla kullanamaz. Müşteri TAKSİVAS’ın açık yazılı izni olmaksızın, TAKSİVAS’ın telif haklarına tabi çalışmalarını çoğaltamaz, dağıtamaz veya bunlardan türemiş çalışmalar yapamaz veya hazırlayamaz.

5.1.2. TAKSİVAS’ın; TAKSİVAS hizmetleri, TAKSİVAS bilgileri, TAKSİVAS telif haklarına tabi çalışmaları, TAKSİVAS ticari markaları, TAKSİVAS ticari görünümü, TAKSİVAS iş modeli veya Uygulama vasıtasıyla sahip olduğu her tür maddi ve fikri mülkiyet hakları da dâhil tüm malvarlığı, ayni ve şahsi hakları, ticari bilgi ve know-how’a yönelik tüm hakları saklıdır.

5.2. SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ
TAKSİVAS, tamamen kendi takdirine bağlı ve tek taraflı olarak, Koşulları, uygun göreceği herhangi bir zamanda, Uygulama üzerinden bildirimde bulunarak değiştirebilir. Koşulların değişen hükümleri, Müşteri tarafından Uygulama üzerinden on-line kabul edilmesi ile geçerlilik kazanacak, geri kalan hükümler aynen yürürlükte kalarak hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir.

5.3. MÜCBİR SEBEPLER
TAKSİVAS Mücbir Sebep oluşması durumunda ve devam ettiği süre boyunca, Koşullar’da yer alan yükümlülüklerinden herhangi birini geç veya eksik ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle sorumlu tutulmayacak olup bu sebeple TAKSİVAS’dan herhangi bir nam altında tazminat talep edilemeyecektir. “Mücbir sebep” terimi; doğal afet, isyan, savaş, grev, iletişim sorunları, altyapı ve internet arızaları, elektrik kesintisi ve kötü hava koşulları da dâhil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla; TAKSİVAS’ın makul kontrolü haricinde ve TAKSİVAS’ın makul özeni göstermesine rağmen önleyemediği, kaçınılamayacak olaylar olarak yorumlanacaktır.

5.4. UYGULANACAK HUKUK VE YETKİ
İşbu Koşullar’ın uygulanmasında, yorumlanmasında ve işbu Koşullar’a tabi olarak doğan hukuki ilişkilere Türk Hukuku uygulanacak ve Koşullar kapsamında ve/veya bunlarla bağlantılı olarak doğan veya doğabilecek her türlü ihtilafın varlığı halinde Sivas Adliyesi Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

5.5. SÖZLEŞMENİN FESHİ
İşbu Koşullar, Müşteri’nin üyeliği sona erinceye kadar yürürlükte kalacak ve Taraflar arası hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir. TAKSİVAS, Müşteri’nin işbu Koşullar dâhilinde belirtilen hükümlere veya Uygulama içinde yer alan kural ve koşullara aykırı hareket etmesi durumunda Koşulları tek taraflı olarak feshedebilecektir.

5.6. TAKSİVAS’IN KAYITLARININ GEÇERLİLİĞİ
Müşteri, işbu Koşullar dâhilinde doğabilecek ihtilaflarda, TAKSİVAS’ın kendi veri tabanında veya sunucularında tuttuğu elektronik kayıtların ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının, mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının muteber, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini; TAKSİVAS’ı yemin teklifinden ari kıldığını ve bu maddenin HMK 193. madde anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul eder.

5.7. YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşme Müşteri’nin elektronik olarak onay vermesi ile karşılıklı olarak kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.